Mit kell tudnod ahhoz, hogy profi online marketinges legyél? Avagy milyen területeken kell otthonosan mozognod ahhoz, hogy saját vállalkozásod internetes marketingjét profin vidd?

Szilágyi Balázs, Honlapra Fel! honlap tulajdonosa foglalta össze nekünk erre a válaszokat. Az online marketing manapság felkapott kifejezés. Ha nem is tudod, hogy pontosan mit jelent és mit foglal magába, azt azért biztosan sejted, hogy egy vállalkozás szempontjából elengedhetetlen.

Az online marketing jelentése tulajdonképpen minden olyan marketing tevékenység, amit az interneten csinálunk és ami segít abban, hogy felmérjük, megértsük a piaci igényeket, esetleg befolyásoljuk azokat, és az igényeknek megfelelő termékeinket, szolgáltatásainkat kívánatos módon eljuttassuk a fogyasztóhoz, hogy abból majd minél több eladás legyen.

Online marketingesként vagy olyan vállalkozóként, aki felismerte az online jelenlét fontosságát, a következőkre figyelj:

  1. Tudd meg, hogy mire van igénye a piacnak.
  2. Tegyél elérhetővé ilyen termékeket vagy szolgáltatásokat, a piac számára vonzó és kívánatos módon.
  3. Érd el, hogy minél többen és minél többször találkozzanak veled online.

Gyakorlati eredmények eléréséhez fontosak a következők pontok ismeretei:

Miből van a bevétel?

Ahhoz, hogy a vállalkozásod online marketingjét sikeresen vidd, a legelső lépés megérteni, hogy miből is van igazán az internet világban a bevétel!

  • Marketing terv. Tudnod kell egy marketing tervet- stratégiát készíteni. Habár ez nem feltétlenül az online marketinges feladata (ez egy stratégiai feladat), az esetek többségében ezt sajnos senki sem fogja neked megcsinálni. Márpedig ahhoz, hogy hatékony legyél, kell, hogy legyen marketing terv.
  • Piacfelmérések. Felmérések nélkül nincs hatékony eredmény. Ttudnod kell, hogy az elérhető ingyenes online eszközök segítségével hogyan készíts el egy piacfelmérést. Hidd el, ez az alapja minden sikeres marketing akciónak!
  • Termékek, terméklétra. Még egy téma, ami egy jól szervezett vállalkozásban nem az online marketinges feladata. Mégis azt fogod tapasztalni, hogy a legtöbb cég a két kezedet fogja megcsókolni azok miatt a tippek miatt, amiket a termékek és a terméklétra kialakításában ajánlasz, ha jól ismered ezt a területet is.

És itt írnék arról, ami szerintem egy alapszabály a munka területén: Mindig adj többet, mint amit várnak!Azaz, ha online marketinges szeretnél lenni, érts egy kicsivel többet a többieknél olyan dolgokban, amik kapcsolódnak a marketinghez.

  • Marketing akciók. Az akciókról az embernek lehet jó vagy rossz személyes véleménye. De az igazság az, hogy ezek nélkül ma már nem tudsz hatékonyan eladni. És vajon mi az igazság az akciókkal kapcsolatban az online világban? Hogyan alkalmazd őket? Mit és mikor akciózz? Ezt is tudnod kell marketingesként.
  • Értékesítési tölcsér. Ez egy divatos név arra, hogy az online világban hogyan építs fel egy olyan rendszert, ami a vadidegenekből először érdeklődőket, majd vásárlókat és visszatérő vevőket konvertál. De sajnos sokakban több kérdés mint válasz van ezzel kapcsolatban.

Érdemes megérted, hogy mitől működik egy ilyen rendszer valójában, és jó, ha tudod, hogyan tudsz összerakni egy hatékony értékesítési tölcsért.

  • Mitől lesz jó egy honlap. Apropó, tudod mitől lesz igazán „jó” egy honlap? Egyáltalán mit jelent ez? Elárulom: azt, hogy elegendő bevételt hoz. És nem, nem a dizájntól lesz jó. Szóval jó, ha tudod, hogy mitől fog eladni a honlapod, vagy a munkáltatód honlapja.
  • WordPress kezelése. Ma a honlapok nagyobb része WordPress. Tehát értened kell hozzá még akkor is, ha csak egy blogbejegyzést akarsz publikálni, vagy megírni egy értékesítési oldalt.

Ráadásul azt sem tudom kizárni, hogy nem támad majd kedved marketingesként egy-két új honlapot összerakni. És nem, nem kell fejlesztőnek lenned, vagy megtanulni programozni, “csak” egy szuperjó, működő honlapot létrehozni!

  • Google Analytics használata. Ez egy hihetetlenül hasznos eszköz, ami nélkül nem online marketinges az online marketinges, hiszen a látogatói statisztikák követése kihagyhatatlan feladat.
  • Hírlevél vagy e-mail marketing. Egy hatékony online marketing rendszer egyik alapja a jó hírlevél kommunikáció. Tudnod kell hogyan írj ütős hírleveleket, és hogyan kezelj hírlevél rendszereket.
  • Keresőoptimalizálás (SEO). Ahogy írtama 2010-es évek egyik online marketing csodaeszköze a keresőoptimalizálás.Érdemes hát tudnod, hogyan készíts kulcsszókutatást, hogyan tedd rendbe az általad kezelt honlap témáját – ami ma az egyik legfontosabb szempont ahhoz, hogy egyáltalán komolyan vegyen a kereső –, illetve a Google Search Console (ingyenes SEO eszköz) alapszintű kezelését sem árt, ha elsajátítod.
  • Értékesítési szöveg írása. Azt hiszem, ezen nincs mit magyarázni. Mitől lesz sikeres egy szöveg, néhány írott mondat. Hogyan írj meg egy értékesítési aloldalt úgy, hogy az valóban működjön.

És tudod mitől működik egy értékesítési oldal? Ha elad, ez igaz, de ha pontosan a célpiacnak ad el. Ha nekik szól. Így nemcsak a vállalkozás bevétele lehet a legtöbb, hanem így tudod felépíteni a legelégedettebb ügyfélkört, és később a reklamációból is így lesz a legkevesebb.

  • Szakmai blogolás és szövegírás valódi eredménnyel. Egy blog minden sikeres online jelenlét alapja. Akár hiszed akár nem, blogot nem olyan nehéz írni. Sőt, sikeres és eredményes blogot sem olyan nehéz írni. Még akkor sem, ha a témához egyáltalán nem értesz.

A legnagyobb tipp ugyanis, amit adhatok a szakmai blogolás témájában: írj kulcsszóra cikkeket, és legyél ott a keresőben a szakmai témára. Hogyan írj olyan szakmai blogot, amit a kereső szeretni fog, és ami hozni fogja az eredményeket? Ezt sem árt, ha tudod, ha Te viszed az online marketiget.

  • Közösségi média kommunikáció. Hogyan kommunikálj a közösségi médiában, hogy még a mai zajban is felfigyeljenek rád? Mit és mikor írj például a Facebookra, hogyan használd az Instagramot vagy a Pinterestet, és pontosan mit várj ettől? Szuper eszközök. Ismerned kell őket.
  • ​ Facebook, AdWords és YouTube hirdetések kezelése. Egy valóban hatékony marketing rendszernek ma már része kell, hogy legyenek a fizetett hirdetések. Egy valóban profi online marketingesnek pedig értenie kell ezekhez.
  • YouTube csatorna forgalomszerzés. Szintén érdemes tudnod, hogyan szerezz valódi látogatói forgalmat (vagyis nézettséget) a szakmai YouTube csatornára online marketingesként.
  • Online márkaépítés. Egy online marketing rendszer félkarú óriás csupán, ha a vállalkozásnak nincs neve, senki sem ismeri, és nem is dolgoznak ezen. Habár egy nagy cégnél ez külön terület, a kis- és közepes vállalkozásoknál nem lesz külön ember arra, hogy online márkát építsen.

Dióhéjban a sikeres online marketing elengedhetetlen összetevői ezek a pontok.

A kis és középválallkozások tulajdonosainak elengedhetetlen, hogy tisztában legyenek ezekkel a kifejezésekkel még akkor is, ha kiszervezik az online marketinges feladatokat. A HonlapraFel stábja segít ezen kulcsszavak megismerésében. 

A Mompreneurs Csoport tagjai kedvezményesen sajátíthatják el ezt a tudást. Részletek hamarosan a Facebookon.

Erika Administrator
Egy blog, egy közösség, egy lendület. Anyák, nők, akik vállalkoznak és összefognak. Egy blog ami nem egy személy, hanem “MI” vagyunk. Ez a vízió indította útjára A Mompreneurs közösséget Magyarországon.
follow me