Február közepén rendeztük meg a Facebook Mompreneurs csoport Magyar Vállalkozó Anyák lelkes tagjainak az első offline találkozót. Először is szeretnénk mindenkinek megköszönni, aki eljött, és emelte a rendezvény színvonalát jelenlétével! Egy remek hangulatú csoporttalálkozót sikerült összehoznunk, amivel teljes mértékben elégedettek lehetünk. Na de nézzük, hogyan is zajlott az esemény az elejétől fogva.

Az év elején felmerült egy olyan szándék a csoportban, mely már nagyon aktuális volt: szervezzünk egy találkozót, hiszen annyira konstruktív és támogató társaság jött össze ebben a csoportban, hogy szinte magától érlelődő igény lett egy személyes találkozó.

Az esemény meghirdetésére szinte azonnal jöttek a résztvevői szándékok, melyek végül az esemény előtt 74 „Ott leszek”-nél és 52 „Talán”-nál álltak meg. Bár tudtuk, hogy ez a szám valószínűleg nem fogja fedezni majd a tényleges létszámot, ám nagy örömmel töltött el bennünket, hogy ennyi érdeklő van az eseményre.
Azt is tudtuk, hogy az időpont, a helyszín, a gyermek nélküli részvétel szintén sokaknak kizáró ok lesz, de sajnos nem tudtunk egy rendezvényre mindenkinek kedvezni, akármennyire is szerettünk volna. De megígérjük, hogy igyekszünk a jövőben minden igénynek eleget tenni, hogy senki ne maradjon ki ebből a hatalmas élményből, amiben részünk volt most csütörtökön!

Sikerült fixálnunk végül a helyszínt, ami több szempont figyelembe vételével került kiválasztásra. A sok ajánlat közül a legkedvezőbbet választottuk helyszín-létszám befogadása-ár viszonylatban. A Nem adom fel Kávézó és Étterem lett a rendezvény helyszíne, és elmondhatjuk, hogy csodálatos hátteret biztosítottak a találkozónknak. Nyitásra érkeztünk, és a meghirdetett deles zárás helyett 13 órakor fejeztük be a szervezett részt, de még így is voltak, akik maradtak tovább beszélgetni.

A nagy nap

Bevallom, fogalmunk sem volt, hogy mire számítsunk, mennyien jönnek el végül, milyen lesz a hangulat, lesz-e nehézség a helyszínnel… Próbáltunk mindenre felkészülni, dehát ahogy semmire nem lehet úgy igazán, így erre sem. A végső létszám 35-40 között állt meg.
A fotósunk és a live videósunk megvolt, ők tudták a dolgukat, nem is kellett semmit beleszólnunk, irányítanunk velük kapcsolatban. Ezúton is igazán köszönjük a munkájukat!

Úgy indultunk neki a rendezvénynek, mi mint szervezők, hogy a társaság hangulata, hozzáállása alapján fogjuk alakítani a találkozó menetét. Tulajdonképpen a végén azt a megoldást választottuk, hogy a kötetlen kapcsolatépítés, beszélgetés után legyen egy rövid bemutatkozó rész, amiben az mond el a vállalkozásáról pár szót, aki akar. Semmi kötelező dolgot, ráerőltetést nem engedünk meg ezen a jó kedvű, fesztelen találkozón.
A bemutatkozás előtt kezdtem (Lukáts Andrea) egy rövid beszéddel, amiben tényleg csak pár szóban ecseteltem, hogy nőkben az erő, és tartsunk össze úgy, ahogy a csoportban is tesszük nap mint nap, valamint, hogy a vállalkozás maga a szabadság, és tegyük még jobbá azt az egymásnak tett segítségeinkkel, tanácsainkkal, tapasztalatainkkal. Ezután megkezdtem a bemutatkozást, hogy a lelkesedést egy kicsit megalapozzam vállalkozónő-társaim számára.

Nagyon gördülékenyen mentek a bemutatkozások, mindenkit áhítattal hallgattunk, és amire talán a legbüszkébb vagyok, hogy mindenki (!) bemutatkozott végül! Nagyon nagy szó, hogy azok is felbátorodtak, akik az elején még teljesen elképzelhetetlennek tartották, hogy beszéljenek magukról. Fel tudtak oldódni egy ilyen támogató közösségben, és egy olyan dolgot megtenni, ami esetleg nagyon nehezükre esik. De mégis! A közösség ereje, a pozitív energia, ami körbeölelt minket, magával ragadta a többieket is, és felálltak bemutatkozni. Ezúton is üzenem nekik, hogy nagyon büszke vagyok rájuk, hatalmas siker, hogy ekkora lépést tettek kifelé a komfortzónájukból! Gyönyörű példája annak, hogy bizony nincs lehetetlen, hanem csak megfelelő közegbe kell kerülnünk, és szárnyakat kapunk. Nem voltak feszengések, kínos pillanatok, olyan volt, mintha már többször találkoztunk volna.

A bemutatkozások után mindenki névjegykártyát osztott ki azoknak, akik releváns partnerséget láttak az adott vállalkozóban.
Nagyon élveztük, hogy végre össze tudtuk rakni a terméket, a márkát, a Facebook profilt a hús-vér emberrel, a szívvel, a lélekkel, a MOTORRAL, aki mögötte van. Ez egy akkora plusz jelentést adott az egész találkozónak, hogy ezt sosem fogja tudni felülmúlni semmilyen internetes kapcsolat. A személyes jelenlét még mindig az, ami igazán úgy tudja összehozni az embereket, hogy azok tényleg felejthetetlen dolgok legyenek. Energiákkal, figyelemmel, egymásra koncentrálással kapcsolódtunk össze, egymásra hangolódtunk, meghallgattuk a másikat, kérdeztünk, érdeklődtünk és figyeltünk – ezt mindenkire elmondhatom, aki ott volt a találkozón.
A résztvevők vegyesek voltak, voltak, akik még keresik az útjukat, és a kapcsolatépítés, tájékozódás volt a legfontosabb számukra, voltak kezdő vállalkozók,és már aktívan, akár évek óta tevékenykedő vállalkozók is. Sok olyan létrejött kapcsolódást ismerhettünk meg, akik a Mompreneurs – Magyar Vállalkozó Anyukák csoportjában találtak egymásra, és akár egy apróbb kisegítésből igen komoly megbízás, partnerség jött létre.

Rendkívül emelkedett volt a rendezvény, és öröm volt hallgatni, hogy ki milyen rögös, kanyargós úton jutott el végül a vállalkozásához. Nagyon tanulságos volt egy-két történet, melyben a vállalkozás emberi hátterét is sikerült megismernünk. Ezáltal a személyes sztori által kapott még jelentőségteljesebb mondani valót az adott vállalkozás küldetése, üzenete.

Köszönjük az egész Mompreneurs – Magyar Vállalkozó Anyukák csoportnak, hogy ilyen fantasztikus közösséget épített fel, és ezt mindenki egybehangzóan megerősítette a találkozón is. Nagyon sok sikert és még több pozitív tapasztalást kívánunk tagjainknak, mindenki előtt le a kalappal, hogy Anyukaként, sokszor szorult helyzetből felállva, vagy egyedül nevelő szülőként teremt hihetetlen nagy dolgokat.

Köszönjük Kánya Adrienn a csodás szavakat és az összefoglalót az Adrienndora oldalon!

Hamarosan találkozunk a II. Magyar Mompreneurs találkozón!

Szeretettel a Szervezők: Erika, Andrea, Nóra