Amióta a Facebook bevezette az új algoritmust nem érintette hirdetési rendszert közvetlenül, viszont egyre több a fizetett hirdetés. A közvetett hatása az algoritmus változásnak még az, hogy többen költenek és ezért bizony fizetett hirdetéssel egy átgondolt stratégia kell a célközönség eléréséhez. Ezzel együtt a kérdések száma is természetesen nő. De mi is történik akkor, ha egy zárt csoportban Facebook Gurut keresnek? Így állítsd be a Facebook hirdetéseid!

A Mompreneurs közösségben két vállalkozó anyuka feltette a kérdéseit, amire Práger Kitti (Tartalom Neked) szívesen válaszolt is.

  • Miért van az, hogy fizetett hirdetéssel olyan felhasznlókat is elérek, akiket nem céloztam meg?

A fizetett hirdetés elér organikusan is embereket. A célzás egy része a megadott adatokra, más pedig innen-onnan gyűjtött viselkedésekre és egyebekre épül és nem 100%-ig pontos. A virális terjedést nem tudod szabályozni. Ha én like-look és látja ezt egy ismerősöm és ő is, de ahogy mondtam nem is teljesen pontos. Viszont még mindig pontosabb mint az offline lehetőségek.

  • Hogy állítsam a hirdetésben a célközönségem? Oké hogy budapesti nőket szeretnék elérni akik érdeklödnek a teaprogramok utan, de célszerű érdeklődést megadni, ez mindig nagy kérdés, hogy mit.

Célozhatsz nagy márkák kedvelőire. Az érdeklődésnél írd be ezeket a márkákat.

  • Harmadik nehéz pont a költségkeret. Eddig 7-10 napokra állítottam be a hirdetést, de alig hozott 3-4 új követőt, annyit meg hirdetés nélkül is hoznak a posztok. Mennyi időre lenne érdemes beállítani?

Minden hirdetést próbálj ki mielőtt hosszabb ideig futtatod. Menjen 2 napot kicsi kerettel (akár napi 500 Ft) és nézd meg mit hoz. Ha nem teljesít jól, akkor változtatni kell.

PLUSZ TANÁCS: szegmentálj!Példa: a gyógyteásokat eléred, ha vmelyik blogcikkedet megfuttatod és aki like-olta a cikket meghívod az oldalra. De persze az oldalkedvelésre toborzó hirdetés szövege, képe is lehet nekik szóló.

  • Hogyan lehet oldalkövető toborzásra optimalizálni a hirdetést?

Facebook aktivitas

Facebook aktivitas

  • Ha blogposztot hirdetek, poszt kiemeléssel tegyem? Egy kép vagy 6? Vagy videó? Van erre szabály?

Ha kép, akkor egy kép. A videók jól mennek, de nem oldalkövető toborzásra alkalmasak leginkább. A poszt kiemelést nem javaslom akkor is indulj az aktivitástól és válaszd a bejegyzéshez fűződő aktivitást az elején. A kép legyen látványos. Használhatod az ingyenes stock képeket is. A szöveg inkább valami olyasmi, hogy szeretnél többet tudni a teákról, akkor kövess vagy egyéb ígéret, miért jó ez. De lehet ennyi is: Like-olj, ha szeretsz teázni! Ami közelebb áll hozzád. Maradj mindig autentikus.

  • A kiemelès mièrt nem hatèkony?

A kiemelésnél kevesebb eszköz áll rendelkezésre. Ezért nem lehet olyan jól optimalizálni. Van amikor lehet használni, de az kevés eset.

  • Milyen fajta hirdetéssel lehet elérni, hogy a blog fb oldalát kedveljék?

Oldalkedvelést 2 módon lehet hirdetéssel szerezni. A klasszikus módszer, mikor erre optimalizálod a hirdetésedet. (Aktivitás – Oldalkedvelés) A másik mikor egy jól futó posztot hirdetsz meg (Aktivitás, bejegyzés reakciói) és azokat, akik erre reagálnak meghívod oldalkedvelőnek. A második két lépcsős, több vele a macera ugyanakkor biztos, hogy releváns követők lesznek belőle.

  • Milyen hosszú időtartamú legyen a hirdetés? Mekkora a minimális költség, amellyel mérhető eredményt lehet elérni? Folyamatosan kell hirdetni vagy időszakosan?

Az időtartamra nincs szabály. Ami fontos először tesztelj. 2 nap, napi 500-1.000 Ft és nézd meg hogyan teljesít. Ha jól mehet rá nagyobb összeg, ha nem akkor változtatni kell.
A hirdetésbe akkor kell belenyúlni, ha romlik a teljesítménye. Nekem a leghosszabb periódus 6 hónap volt. De általában 1-2 havonta módosítani kell, mert drágul a konverzió. Ahogy az előbb írtam akár napi 500 Ft is jó tesztelni. Oldalkövetést lehet folyamatosan hirdetni a fenti javaslatok szem előtt tartásával.

  • Milyen szélesre érdemes venni a célközönséget?

A célközönség ne legyen túl szűk, mert ez esetben nem ér el elég embert a hirdetés és túl tág sem, mert akkor nem releváns embereknek mutatja meg. A témától függ, de széles körnek érdekes témánal 10-50ezer között jól szokott működni.
Ha szélesebb lehet olcsóbb az eredmény, de kérdés mennyire a célközönség lesz az, akit behoz.

És még valami fontos!

A hirdetés nemcsak a hirdetési beállításoktól és a költéstől függ. Legalább ennyire fontos, ha nem fontosabb a kreatív, amivel fut. Kép és szöveg. A szöveg legyen rövid és aktivizáló. Pl. én az Anyák Házánál azt kérdezem a toborzó hirdetésben, hogy szerinted is fontos-e hogy az édesanyák beteg gyermekük mellett lehessenek a kórházi kezelés napjaiban, heteiben? Like, ha igen. A képet lehet tesztelni, ha van tuti szöveg 3-6 képpel elindítani és megnézni mit szeretnek.

A jó és hatékony hirdetéshez ismerned kell a célközönségedet és olyan kreatívot kell eléjük tenned, amit szeretni fognak.

Erika Administrator
Egy blog, egy közösség, egy lendület. Anyák, nők, akik vállalkoznak és összefognak. Egy blog ami nem egy személy, hanem “MI” vagyunk. Ez a vízió indította útjára A Mompreneurs közösséget Magyarországon.
follow me