Te is szeretnél a Facebookon hirdetni? Az organikus elérés csökkenése miatt egyre többen nyitják meg a közösségi oldal hirdetéskezelőjét, hogy tartani tudják azokat a számokat, amiket a Facebook Zéro előtt teljesített oldaluk. Az indulás sok buktatóval jár, ezek közül kikerülhetsz néhányat, ha ezekhez a pontokhoz tartod magadat.

1. Ne emelj ki posztot, használd a Hirdetéskezelőt!
Vagy még jobb, ha a Power Editort. Ezek az eszközök sokkal alkalmasabbak arra, hogy a kívánt célra optimalizáld a hirdetésedet, így olcsóbban fogsz eredményt elérni. Egyszerűbb ugyan pár kattintással kiemelni egy bejegyzést, de nagyon kevés olyan szituáció van, amikor ez nem drágítja a konverziót.

2. Mit is akarsz pontosan?
A Facebook hirdetéseinél már az első lépésnél el kell döntened mi a célja a kampánynak. Ez azonban csak az operatív meghatározás. Ez előtt kell kitalálnod azt a stratégiát, amibe majd beilleszted a like-ok gyűjtését vagy épp a posztodra érkező reakcók maximalizálását. Itt kell eldöntened kikhez akarsz szólni. Lakhely, demográfiai jellemzők (kor, nem) és persze az érdeklődés mentén is szűrhetsz.

3. Tesztelj!
A profiknak is kell, a kezdőknek meg kötelező! Nézd meg különböző szöveggel és eltérő képekkel a hirdetésedet. 2 nap alatt, akár 500 forintot költve már lesznek számok, amik segítik a döntést, a továbblépést. Ami nem megy, azt ne erőltesd, próbáld meg másként inkább! Csak a jó eredményeket mutató hirdetésekre tegyél nagyobb összeget.

4. Olvasd el a lehetőségeket soroló szöveget
A hirdetéskezelő, ha asztali gépen dolgozol (és ott dolgozz, mikor hirdetést készítesz, mert a mobilos nézet kevesebb infót ad) hülyebiztos. Minden oda van írva, el is magyarázza a szakkifejezéseket, szóval nagyon sokat segít. Unalmas és időigényes mindent végigkattingatni és átböngészni, de megéri.

5. Kérdezz bátran!
Nincs olyan, aki profi CPC szakemberként jött a világra, mindenkinek kell segítség. A Mompreneurs csoport tagjainak már többször felajánlottam, hogy kérdezzenek tőlem. A konkrét kérdésekre, erre több tanúm is van, ingyen válaszolok. Megmondom hol találod, milyen lehetőségeid vannak. De a konzultációk is megérik, hiszen 1-2 óra alatt egy szakemberrel át tudod nézni rendszert, az eddigi kampányaid eredményeit, amiből sokat tanulhatsz.

Használjátok bátran a közösségi média adta lehetőségeket. De mielőtt belekezdtek, állítsátok be a számlázási információkat, ezt ugyanis sokan elfelejtik 🙂