A Lacoste lecseréli a Krokodil Ikont! A cég megalakulása óta 1933 a cég történetében még nem volt más a teniszpólókon, csak egy krokodil. A #saveourspecies kampány célja, hogy a Természetvédelmi Világszövetséggel (IUCN) közösen felhívják a vásárlóik figyelmét a világ 10 legveszélyeztetebb állatfajára. A mondanivalót úgy hangsúlyozzák, hogy csak annyi terméket gyártanak le egy egy védett állat logójával, ahány példánya még él. A főszerepet a vaquita delfin kapta, belőlük már csak 30 példány él a Földön. Összesen 1775 kampánypóló került forgalomba, amelyek a nagy kereslet miatt, már 2 nappal a bejelentés után elfogytak. Egy póló ára a védett állatfajták logójával 150 EUR-os körül mozog. A pólókból származó bevételt visszaforgatják a kampányba. A befolyt összeg 50%-át a Természetvédelmi Világszövetségnek adományozzák (IUCN), a másik felét pedig a kommunikációs kampány erősítésére a Save our Pecies Save Our Species-hez vándorol vissza.
Te mit gondolsz, mennyire kell egy márkának saját házán belül is képviselnie az üzenetét, ezt a szemléletmódot? Hagynék egy kis időt, hogy megválaszold, neked milyen érzelmi reakciód volt elsőre olvás közben.
Bevallom őszintén , nálam elérték a wwwowwww hatást. Elsőre. Utána elkezdtem ezt a cikket írni és mélyebben belegondolni a háttérbe. Nagyon tisztelem azon cégeket, akik egy jó cél érdekében egy szervezet mellé állnak. Ez kell. Kell a márkának, kell a szervezetnek, kell a természetnek, kell a Földnek. De milyen jó lenne, ha egy ilyen fajta együttműködés házon belül is megváltoztatná a nézeteket.
A ruhaipar egy nagyon érzékeny és veszélyes zóna. Szeretünk jól kinézni, szeretjük magunkat jól érezni a viselt ruhákban amiket hordunk. De sokszor hiányzik a tudatosság. Anyaként amikor megszületik gyermekünk, csak a legjobbat szeretnénk neki adni. Óvjuk az egészségét, környezetét, legszívesebben napi 5-ször felmosnánk, amikor elkezd mászni, vigyázunk mi kerül az asztalra, utánajárunk milyen festékkel gyártották a gyerekbútort és még sorolhatnám.
Az irány, amerre tartunk mi anyukák, nagyon jó és követendő. Tegyünk egy újabb lépést és nézzük meg, hogy és milyen feltételek mellett gyártják a gyerekruhákat, amelyekkel minden nap a “legszebbet” akarjuk kihozni a gyermekünkből.
Az elmúlt években megmozdult valami a keresleti oldalon (is). Az átláthatóság és a tisztességes gyártási folyamattal előállított termékekre egyre nagyobb az igény. Gyerekcipőben (vagy talán még csak a mászócipő fázisában 🙂 ) járunk, de elindult valami. Ha szeretnél Te is részese lenni ennek a folyamatnak és tisztességes körülmények közt gyártod termékeid, helyezz erre az üzenetre nagyobb hangsúlyt.
Vidd a nyilvánosság elé, erősítsd a márkád.
Nézz körül melyik szervezettel tudnál elképzelni egy közös kampányt. Ha találtál ilyet, ne felejts el értesíteni minket és vedd fel velünk a kapcsolatot!
Egy fecske nem csinál nyarat, de ha olvasol, mi már ketten vagyunk!